תיקון נזילות מים

יש מישהו שמוכן להסתדר יום אחד ללא מים זורמים בברז המטבח או בלי מקלחת מרעננת?! המים הם מקור החיים ובלתי אפשרי להסתדר בלעדיהם. עם זאת, לעיתים נוצרות תקלות צנרת המובילות לנזילות. נזילות מים עלולות להתחיל כטפטוף קל כל כך עד שבקושי ניתן להבחין בבעיה, אך המצב יכול להחמיר במהירות ולגרום לחשבונות מים מנופחים ועלות תיקון גבוהה. כדי לחסוך בהוצאות מיותרות, חיוני לדעת לזהות דליפת מים ולהבחין בין סוגי הנזילות השונים והדרכים לתיקונן, כדי שתוכלו להמשיך לחיות על מי מנוחות.

אסור להזניח נזילות מים!

נזילות מים בבית עלולות לגרום להיווצרות של עובש ופטריות על גבי התקרה והקירות. מיותר לציין שעובש הוא מסוכן מאוד לבריאות ויכול להוביל להתפתחות של מחלות שונות בבני אדם ובבעלי חיים, בנוסף לעובדה שזהו מפגע ריח בלתי נסבל וטורדני שקשה לחיות לצידו ויכול לפגוע אפילו בערך הנכס.
מאחר ונזילות מים שאינן מטופלות במועד, לא רק שלא נעלמות מאליהן אלא אף מחמירות – כל הבעיות הללו הופכות עם הזמן קשות ויקרות יותר לטיפול, שלא לומר – מסוכנות הן עבור הנכס והן עבור דייריו. לכן אם נתקלתם בסממנים המעידים על קיומה של דליפת מים או רטיבות בביתכם, זה הזמן לחייג עכשיו לבעל מקצוע המתמחה בתיקון נזילות מים, בדגש על תיקון נזילות בקיר – ויפה שעה אחת קודם.

איך מזהים שיש נזילה?

הסימן העיקרי לקיומן של נזילות מים בבית הוא שינויים בצריכת המים הביתית. אם חשבון המים שלכם עלה בצורה משמעותית ללא סיבה נראית לעין, זו בהחלט יכולה להיות תוצאה של נזילת מים. תוכלו גם לבצע קריאת מונה ולהמתין שעתיים שבהן תקפידו שלא להשתמש במים ואז לבצע קריאת מונה נוספת. אם במהלך פרק זמן זה אתם רואים שצריכת המים לפי המונה גדלה, סיכוי גדול מאוד שמדבור בדליפה.
סממן מובהק נוסף הוא סימני לחות/רטיבות על התקרה ו/או הקירות. אלו הם בדרך כלל תוצר של דליפה מהצנרת, כמו גם כתמים של עובש או פטריות על התקרה או הקירות.
חשד לנזילה צריך להתעורר גם במידה ואתם מבחינים בשינויים בצבע קירות הבית, התנפחות של הקיר, התנתקות מהמקום של אריחים וחיפויים, התרוממות או התנדנדות של רצפות, ריח טחוב ולא נעים בבית, הצפות וכן הלאה. במצב כזה, כדאי מאוד לטפל בבעיה בהקדם כדי למנוע את החמרתה.

נזילות מים סמויות

תיקון של נזילות בצינור מים או ביוב היה נחשב עד לא מזמן לבעיה מורכבת מאוד לטיפול, כזאת שמצריכה חפירה בקירות, בתקרות, בריצוף ובחצרות לצורך איתור מקום הדליפה בצנרת.
אבל היום לשמחתנו קיימים פתרונות טכנולוגיים מתקדמים שמסייעים באיתור מדויק ואמין של מוקדי הנזילות ללא צורך בהריסה סביבתית כוללת, גם במקרים של נזילות סמויות.
גם את הכלים האלה כמובן שצריך לדעת להפעיל ולהבין, כדי לאבחן בצורה נכונה את הגורם לנזילה ולהתאים את הטיפול היעיל ביותר לבעיה. התהליך מתבצע בצורה כירורגית משלב זיהוי מוקד הנזילה ועד לטיפול הנקודתי שאותו נבצע בשאיפה למזעור הנזק המשני.
ישנן כאמור, שלל סיבות שיכולות לגרום לנזילות בצינורות המים בחצר ובבית או בצנרת הביוב של המבנה, כמו בלאי בצנרת, התייבשות של אטמים / גומיות, קידוח בצנרת בשגגה, היווצרות סדקים בתשתיות הביוב התת קרקעיות בשל תזוזת הקרקע, רשלנות מצד קבלן האינסטלציה שבנה את התשתית, פגיעה פיזית כתוצאה מחפצים תקועים ועוד…

ויש גם נזילות פשוטות יותר

נזילות מצינורות סמויים הם החלק המאתגר יותר, אבל גם במתקנים בהם אנו משתמשים בחיי היום יום יכולות להיווצר נזילות, וצריך לדעת לטפל גם בהם. למשל ברז מטפטף כתוצאה מהצטברות של לכלוך, קורוזיה או אבנית, שחיקה של מנגנון הברז או גומיית האטם – הפתרון במקרה כזה הוא פירוק הברז ופעולה ע״פ בממצאים. גם מנזילה באסלה או בניאגרה לא כדאי להתעלם, זה יכול ליצור דליפת מים רצינית שתשפיע על חשבון המים, הפתרון לדליפה הוא בדר״כ פשוט וניתן לפתור אותו בביקור מינימלי של מומחה.

למה לבחור ב׳מקור מים חיים׳?

אנחנו מחזיקים בנסיון של מעל עשור באיתור נזילות ועבודות אינסטלציה מסוגים שונים, אנו מבטיחים לעשות הכל כדי לפתור את הבעיה עבור כל לקוח בהגינות ובמקצועיות. המכשור בו אנחנו משתמשים הוא המתקדם ביותר מסוגו, יש ברשותנו מגוון מכשירים לאיתור ותיקון נזילות בשיטות שונות המתאימות לסיטואציות שונות. אנחנו ממצים את כלל האפשרויות כדי להבטיח שהתקלה תיפתח במהירות וביעילות.