טיפול בסתימת שורשים בביוב

סתימת שורשים בצנרת ביוב היא בעיה שמתרחשת בבתים פרטיים ובמבני מגורים באזורים שמתאפיינים בשפע של עצים וצמחיה שגדלים קרוב לשכונות המגורים. מדובר בבעיה שכיחה וידועה.
השורשים של צמחים לסוגיהם, מחפשים כל הזמן אזורים חדשים שאליהם יוכלו להתפשט. צינורות הביוב הם סביבה לחה והעשירה בחומרי דישון, כך שהם מהווים קרקע פוריה לצמיחה וגידול. הרטיבות, הטמפרטורה וחומרי ההזנה שנמצאים בקווי הביוב המשמשים כחומרי דישון טבעיים עבור הצמחים. שורשים אלו נוטים לגדול ולהתעבות בתוך הצנרת, עד למצב של חסימה של קו הביוב. כך קורה שבמקרים לא מעטים, נגרמות נזילות בצנרת ביוב בעקבות חדירת שורשים לתוך הצינורות שגורמת לסדיקה ואף לשבירה של הצנרת.

איך מגלים חסימה של שורשים?

הסימן הראשון שיכול להעיד על חסימת שורשים בביוב, הוא קיומן של הצפת ביוב, בעיות ניקוז, או סימני רטיבות בבית או במבנה. על מנת לוודא כי אכן קיימת בעיה בתוך צנרת הביוב, ועל מנת לזהות את מיקומה המדויק, הגורם הספציפי להיווצרותה, היקף הבעיה ודרגת החומרה שלה – כדאי לפנות איש מקצוע מומחה בתחום האינסטלציה, כיוון שמדובר בבעיה שהטיפול בה מורכב ומצריך ציוד טכנולוגי מיוחד וניסיון תפעולי.
בגלל שאתם כבר כאן, נספר לכם שהדרך הטובה ביותר לגלות את החסימה בצורה מקצועית היא ע״י שימוש במצלמת ביוב או סיב אופטי על מנת לצלם את קו הביוב מבפנים וכך לגלות סדקים, פיצוצים, שברים או חסימות וכמובן את הגורם להם.

מה הטיפול היעיל לבעיה הזו?

לאחר שזיהינו שמדובר בבעיה של חדירת שורשים לצנרת, נוכל לטפל בהם ע״י רובוט ביוב או ע״י דיזה שמחוברת לביובית, הם מאפשרים לנו לחדור אל הצינור ולבצע חיתוך או ניסור של השורשים בכדי לסלק אותם ולטהר את קו הביוב. כמובן ששורשים שכבר חדרו לצינור משאירים אחריהם פגיעה פיזית בצנרת בצורת שברים או סדקים, אותם גם נצטרך לתקן באמצעות איטום הצנרת בשיטה המתאימה לתוואי השטח. בנוסף, נפנה את הפסולת שנשארה בצנרת כתוצאה מניסור השורשים ונסיים את הטיפול בפיזור חומר מיוחד המונע התפתחות של שורשים באיזור הצנרת.

זה סובל דיחוי?

ממש לא מומלץ! במקרים שבהם לא מטפלים בזמן בסתימות במערכת הביוב שנוצרו בגלל חדירת שורשים לצנרת, השורשים ממשיכים להתפשט פנימה ולהתעבות, דבר שיכול להוביל למצב שבו חסימה חלקית שהתחילה כקלה לטיפול הופכת לחסימת מוחלטת שבה בכלל לא פשוט לטפל, וגם העלות בהתאם.
חשוב לדעת שבנוסף למורכבות של פתיחת סתימות ביוב כתוצאה משורשים, במקרים של חסימה מלאה, תשתית הביוב עצמה עלולה להינזק בצורה חמורה ביותר אם הבעיה מוזנחת לאורך זמן ונותרת ללא טיפול. ככל שהשורשים מתפשטים ומתפתחים בתוך קו הביוב, כך הסיכון להיווצרות שברים בצנרת ואף לקריסתה המוחלטת של מערכת הביוב האזורית, רק גדל והולך.
בהקשר הזה כדאי לדעת שכל בעיה בתשתיות הביוב, היא תקלה שיש לה פוטנציאל להוביל לנזקי מים קשים בבית ולגרום לפגיעה חמורה ברכוש ולא עלינו, גם בבריאות של בני הבית.

איך זה עובד?

האיתור מתבצע באמצעות מכשיר מיוחד הכולל חיישן גז, שמאפשר לזהות דליפת גז בתוך המערכת, מה שמסמן את האזור שבו נמצאת נזילה.
אבל אנחנו מחפשים בכלל נזילת מים לא?
הגז מסייע לזהות את מיקום הנזילה בצנרת המים כך: בתחילה נאתר את תוואי הצנרת בדירה באמצעות מכשיר ייעודי. לאחר מכן נרוקן את המערכת ממים ונכניס תערובת גז שכוללת 95% חנקן ו-5% מימן – מדובר בגזים ידידותיים לסביבה ולא רעילים. לאחר הכנסת הגז למערכת, אנו עוברים לאורך הצנרת עם מכשיר מיוחד אליו מחובר חיישן לאיתור גז. במקום בו הצנרת שבורה או סדוקה תהיה דליפה של גז ואותה החיישן מזהה- ככה נכיר את מוקד הבעיה ונוכל לטפל בו.

לאחר איתור הנזילה תקבלו דו״ח מפורט אותו תוכלו להגיש לחברת הביטוח או לשמאי במקרה הצורך. כמובן שנשמח לסייע לכם גם בתיקון מקור הנזילה לאחר שאיתרנו אותה.

כמה זמן וכמה עולה טיפול בשורשים בצנרת?

משך הטיפול והעלות יכולים להשתנות בצורה דרסטית עקב כמה פרמטרים כמו: אורך ועובי השורשים שחדרו לצנרת, האם חדירת השורשים גרמה לפגיעות נוספות בצנרת, היקף העבודה הנדרש, מורכבות התיקונים, הצורך בעבודות הכנה, רמת הסיכון הכרוכה בביצוע העבודות ועוד… נשמח לשוחח ולהבין את הבעיה שלכם יותר לעומק כבר בשיחת טלפון, למרות שבמקרים כאלה בדר״כ התמחור הסופי יהיה רק בשטח.

למה לבחור ב׳מקור מים חיים׳?

אנחנו מחזיקים בנסיון של מעל עשור באיתור נזילות ועבודות אינסטלציה מסוגים שונים, אנו מבטיחים לעשות הכל כדי לפתור את הבעיה עבור כל לקוח בהגינות ובמקצועיות. המכשור בו אנחנו משתמשים הוא המתקדם ביותר מסוגו, יש ברשותנו מגוון מכשירים לאיתור ותיקון נזילות בשיטות שונות המתאימות לסיטואציות שונות. אנחנו ממצים את כלל האפשרויות כדי להבטיח שהתקלה תיפתח במהירות וביעילות.