איתור נזילות במצלמה טרמית

אחת השיטות המובילות לאיתור נזילות בצינור שנסתר מהעין היא איתור ע״י מצלמה טרמית.

איך זה עובד?

המצלמה התרמית (או טרמית) עובדת באמצעות קרני אינפרא אדום שרגישות לחום, אשר מזהות הפרשי טמפרטורה באזור מסוים, המצלמה מציגה את המידע הזה בצורה ויז׳ואלית בזמן אמת על מנת להמחיש את הפרשי הטמפרטורה בין גופים שונים. הטכנולוגיה הזאת משמשת בתחומים שונים בין היתר לאיתור נשק וחומרים מסוכנים, ראיית לילה ועוד.

בשלב ראשון של תהליך האיתור נצטרך לחמם את המים בכל הבית. עכשיו כשהמים החמים זורמים בצינורות, נוכל לסייר עם המצלמה לאורך תוואי הצנרת (בקירות וברצפת הבית) בנסיון לאתר את הנזילה. המצלמה מזהה ומציגה את קווי המתאר של הצינורות בגלל הפרש הטמפרטורה בין המים לבין הסביבה. וכך, אם הצנרת פגומה, המים החמים דולפים אל מחוץ לצינור – ואת זה אנחנו יכולים לראות במצלמה! ככה אנחנו יודעים בדיוק איפה מקור הבעיה וניתן לבצע תיקון נקודתי.

מתי מצלמה טרמית היא השיטה המומלצת?

מומלץ להשתמש במצלמה טרמית לאיתור נזילה פנימית שמקורה לא ידוע, המצלמה מאפשרת לזהות את מיקום הנזילה וכך לבצע תיקון ללא הרס – בלי לשבור קירות או להרים רצפות.
אנחנו ממליצים לבצע בדיקה גם לפני רכישת דירה יד שניה, כאשר קיים חשש להימצאות נזילות תוכלו לקבל תמונת מצב של תשתית הצנרת בבית כדי להימנע מהפתעות מיותרות.

מתי כדאי להעדיף שיטות אחרות?

כמו כל השיטות לאיתור נזילות, גם המצלמה הטרמית מתאימה למקרים מסויימים ופחות מתאימה למקרים אחרים:
– כשמדובר בצנרת שנמצאת עמוק מתחת לאדמה, המצלמה לא תהיה יעילה ומומלץ להשתמש באיתור בגז או צילום פנים צנרתי.
– במקרה של רצפת עץ או חיפוי שיש יהיה קשה יותר להפיק תוצאות מדוייקות באמצעות מצלמה תרמית כי מדובר בחומרים מבודדי חום שמקשים על פעולתה.
– כשמדובר בנזילה בצינור ביוב, המצלמה הטרמית תהיה פחות יעילה כי מדובר במים שלא ניתנים לחימום.

למה לבחור בנו?

אנחנו מחזיקים בנסיון של מעל עשור באיתור נזילות ועבודות אינסטלציה מסוגים שונים, אנו מבטיחים לעשות הכל כדי לפתור את הבעיה עבור כל לקוח בהגינות ובמקצועיות. המכשור בו אנחנו משתמשים הוא המתקדם ביותר מסוגו, יש ברשותנו מגוון מכשירים לאיתור ותיקון נזילות בשיטות שונות המתאימות לסיטואציות שונות. אנחנו ממצים את כלל האפשרויות כדי להבטיח שהתקלה תיפתח במהירות וביעילות.