איתור נזילות באמצעות גז

איתור נזילה בגז היא השיטה המדויקת ביותר לאיתור נזילות – אבל לא תמיד היא השיטה הנכונה להשתמש בה.

מתי משתמשים בגז לאיתור נזילות?

חיישן הגז הוא בעל טווח איתור גדול במיוחד- עד 12 מטר בתוך האדמה, בניגוד לאמצעי איתור אחרים כמו מצלמה תרמית או מכשור אקוסטי, שהטווח שלהם קטן יותר. בגלל המורכבות היחסית של שימוש בגז, בדרך כלל נעדיף להשתמש באמצעים אחרים ונשמור את השימוש בגז למקרים מאתגרים יותר – בעיקר מחוץ לבית, בחצרות וגינות.

יתרון נוסף בשימוש בגז הוא היכולת לגלות נזילות בצורה מדויקת בכל סוג צינור ובכל מזג אוויר, זאת לעומת מצלמה תרמית שתפעל בצורה אופטימלית בעיקר בצנרת מים חמים הנמצאת באיזור פנימי. באמצעות הגז נוכל לזהות נזילות גם בצינורות מים קרים וגם בצינורות חיצוניים וכאלה הרגישים לשינויי מזג אוויר.

איך זה עובד?

האיתור מתבצע באמצעות מכשיר מיוחד הכולל חיישן גז, שמאפשר לזהות דליפת גז בתוך המערכת, מה שמסמן את האזור שבו נמצאת נזילה.
אבל אנחנו מחפשים בכלל נזילת מים לא?
הגז מסייע לזהות את מיקום הנזילה בצנרת המים כך: בתחילה נאתר את תוואי הצנרת בדירה באמצעות מכשיר ייעודי. לאחר מכן נרוקן את המערכת ממים ונכניס תערובת גז שכוללת 95% חנקן ו-5% מימן – מדובר בגזים ידידותיים לסביבה ולא רעילים. לאחר הכנסת הגז למערכת, אנו עוברים לאורך הצנרת עם מכשיר מיוחד אליו מחובר חיישן לאיתור גז. במקום בו הצנרת שבורה או סדוקה תהיה דליפה של גז ואותה החיישן מזהה- ככה נכיר את מוקד הבעיה ונוכל לטפל בו.

לאחר איתור הנזילה תקבלו דו״ח מפורט אותו תוכלו להגיש לחברת הביטוח או לשמאי במקרה הצורך. כמובן שנשמח לסייע לכם גם בתיקון מקור הנזילה לאחר שאיתרנו אותה.

כמה זמן וכמה עולה איתור נזילה בגז?

משך איתור הנזילה תלוי בתוואי השטח ובמיקום הצנרת, לעיתים התהליך יהפוך למאתגר יותר עקב צנרת שנמצאת מתחת לשכבת קרקע עבה מה שיקשה על שלב איתור דליפת הגז, אבל אל דאגה! תמיד נמצא את הדרכים היצירתיות למצוא את מקור הנזילה – ע״י גז או באמצעים השונים העומדים לרשותנו. טווח הזמנים נע בין חצי שעה עד 4-5 שעות.
מחיר האיתור בגז נע בין 1,500-2,500 שח לאיתור נזילה בבית פרטי ועד 3,000-4,000 לאיתור בשטח מסחרי או חקלאי בהם תנאי השטח מורכבים יותר. המחיר כולל את איתור הנזילה בלבד ללא עלות התיקון 🙂

למה לבחור ב׳מקור מים חיים׳?

אנחנו מחזיקים בנסיון של מעל עשור באיתור נזילות ועבודות אינסטלציה מסוגים שונים, אנו מבטיחים לעשות הכל כדי לפתור את הבעיה עבור כל לקוח בהגינות ובמקצועיות. המכשור בו אנחנו משתמשים הוא המתקדם ביותר מסוגו, יש ברשותנו מגוון מכשירים לאיתור ותיקון נזילות בשיטות שונות המתאימות לסיטואציות שונות. אנחנו ממצים את כלל האפשרויות כדי להבטיח שהתקלה תיפתח במהירות וביעילות.

תיעודים מהשטח: