איך מטפלים בנזילה מהתקרה?

נזילה בתקרה היא דבר שיכול להפריע רבות לשגרת היום-יום שלכם, רק המחשבה על מפגע סביבתי בתוך הבית שמרגיש שמגיע ממש מלמעלה בלי יכולת לעצור אותו – אנחנו יודעים כמה זה מעצבן. תופתעו לגלות שלא תמיד מקור הנזילה הוא במקום שנראה רטוב, אבל בכל מקרה הסוד לפתרון הוא טיפול מוקדם ללא המתנה.

איך זה קורה?

כמו שאמרנו, המים יכולים לעבור מסע שלם מאיזור הנזילה ועד להופעת כתם הרטיבות בתקרה, כך שנסיון לטיפול נקודתי ללא היעזרות בבעל מקצוע, יכול להיות פלסטר שמביא יותר נזק מתועלת. בכל מקרה, אם כבר מדובר בנזילת מים של ממש ולא רק רטיבות, הרחיקו מכשירי חשמל מהאיזור והתקשרו מיד למומחה!
בחזרה לגורמים לנזילה מהתקרה, זה יכול לקרות מכמה סיבות:
> אם אתם גרים בבית פרטי כמובן שכדאי לבדוק קודם כל את הגג, אם האטימות שלו נפגמה הדבר גורם לחדירת מים.
>פיצוץ צינור, סדק או שסתום דולף בצנרת שעוברת מעל התקרה.
> חוסר או ליקוי באיטום, שקורים לרוב סביב אמבטיות או מקלחונים
> סיבה פחות נפוצה היא עיבו, מה שיכול לקרות באיזורים לחים עם הפרשי טמפרטורה כך שהמים באוויר מתעבים (הופכים לנוזל) על הצנרת הקרה, וגורמים עם הזמן לנזילות קטנות. עיבוי עלול לקרות סביב יחידות מיזוג

איך מטפלים בנזילה מהתקרה?

קודם כל צריך לאתר את מקום הנזילה, מאתר נזילות מקצועי יפתור לכם את הבעיה ע״י שימוש בכלים כמו מצלמה תרמית או מכשיר לאיתור נזילות ע״י גז, כך נוכל לזהות את מיקום הנזילה. מדבור בתהליך שיכול להיות פשוט אבל גם יכול להתארך בהתאם לתשתית הנמצאת במקום (לעיתים בבניינים ישנים יש צנרת מסועפת במיוחד).
למרות החשש הברור, ברוב המקרים המוחלט לא פותחים את התקרה, מכיוון שבדיקה פשוטה עם כלים מתאימים יכולה להספיק. אם כן צריך פתיחה, זה בדרך כלל יהיה של הרצפה של השכנים בדירה מעל, שתכלול הרמה של כמה רצפות, תיקון והחזרתן למקום.
אז מתי כן צריך לפתוח את התקרה? לעיתים רחוקות, כמו במקרה של תקרת גבס מונמכת או במקרה מורכב אחר.
אם כן יש צורך לפתוח חור בתקרה כדי לגשת לנזילה, מאתר נזילות טוב יכול למזער את הנזק עם בחירה חכמה של מיקום החור ועם חיתוך מדויק. לאחר תיקון הנזילה אפשר לתקן את החור, ולהחזיר את התקרה למצבה המקורי.
במקרה של נזילה מהגג, לאחר איתור ותיקון מקור הנזילה חשוב מאוד לאטום את התקרה כדי למנוע נזילות עתידיות.

כמה זמן וכמה עולה לטפל בנזילה מהתקרה?

זמן איתור הנזילה בהתקרה תלוי במספר גורמים, כמו מורכבות הנזילה והיקף הנזק, ולוקח בין שעה לשלוש שעות בממוצע.
תיקון פיצוץ צינור פשוט עשוי להימשך זמן קצר, בעוד שתיקון מורכב יותר עשוי להימשך עד ארבע-חמש שעות. ההערכה לא כוללת איטום נפרד, אלא את הזמן בו הנזילה עצמה מתוקנת.
מחיר איתור נזילה מהתקרה נע בטווח של 800-1,200 ₪ לפני מע”מ. אם יהיה צורך בצילום כל צנרת הבניין, במקרה בו לא ברור מהיכן מגיעה הנזילה, הצילום יעלה כ-1,200 ₪ בנפרד.
תיקון הנזילה זה כבר עניין אחר, מכיוון שהוא תלוי בסוג הצנרת הקיימת, בנגישות ובעוד גורמים, ולכן מושפע מאוד מהשטח עצמו.

למה לבחור ב׳מקור מים חיים׳?

אנחנו מחזיקים בנסיון של מעל עשור באיתור נזילות ועבודות אינסטלציה מסוגים שונים, אנו מבטיחים לעשות הכל כדי לפתור את הבעיה עבור כל לקוח בהגינות ובמקצועיות. המכשור בו אנחנו משתמשים הוא המתקדם ביותר מסוגו, יש ברשותנו מגוון מכשירים לאיתור ותיקון נזילות בשיטות שונות המתאימות לסיטואציות שונות. אנחנו ממצים את כלל האפשרויות כדי להבטיח שהתקלה תיפתח במהירות וביעילות.